30. joulukuuta 2015

Joulun jälkeen katsaus vuoteen 2015




Meidän joulumme oli rauhallinen.
Se oli yksi parhaista ikinä!
Ei kiirettä, ei ruokahössötystä, ei etukäteen aikataulutettuja menoja.
Ei runsasta koristelua, vaan paljon pieniä tunnelmavaloja ja kynttilöitä.
Asiat etenivät itsestään.
Yhdessäoloa rakkaiden kanssa, pelasimme ja ulkoilimme paljon.
Saimme lopulta pakkastakin ja Nuppukin pääsi testaamaan joululahjaksi saamaansa lämmintä parkaa - pinkki tietenkin :-)




Tänään kurkkasin vähän Nuppu Home -blogin tilastojen syövereihin ja katselin tilastotietoja siitä, mikä teitä lukijoita on kiinnostanut blogissani.
Katselujen määrä on pysynyt aika tasaisena viimeisen vuoden ajan.


Tämän hetkiset tilastot kertovat seuraavaa (jäävät samalla itselleni talteen):

Suosituimmat liikenteen lähteet ovat: Google ja Facebook.
Sivun katselut viime kuussa: 12 643
Sivujen katselun koko historia: 1. 320 758
Lukijoiksi liittyneitä: 195

Suosituimmat maat, josta blogiini tullaan, ovat järjestyksessä: Suomi, Yhdysvallat, Ranska, Saksa, Kiina, Iso-Britania, Puola, Kanada ja Venäjä.

Luetuimmat postaukset koko historiassa:
Pastellisävyjä virkatuissa matoissa
Nostalgiaa kattaukseen - harmaat tabletit 
Valkoinen virkattu kattausliina 
Erityisen tukevia isoja virkattuja koreja 



Analysoin näitä tietoja muutamilta osin vähäsen pidemmälle.

Avasin tänä keväällä itselleni henk.kohtaisen Facebook-sivun, sekä liityin moneen käsityöpainotteeseen Facebook-ryhmään. Näihin olen silloin tällöin laitellut kuvia käsitöistäni ja linkin Nuppu Home -blogiin. Se on selvästi lisännyt katselukertojen määrää blogissani loppuvuonna.

Blogiarkiston tilastoista näkee miten olen pikkuhiljaa lisännyt postausten määrää. Olen vuosi vuodelta tehnyt enemmän käsitöitä ja kuvannut niitä enemmän. Kuvaamisessa olen mielestänyt kehittynyt tämän vuoden aikana. Kerrottavaa on riittänyt vähän muustakin kuin Nuppu Home -tuotteista. Y-tunnus tuli avatuksi ja tuotteiden myyntikin on kivasti kasvanut ja tilaustöitäkin on riittänyt.

Vuosi 2015 on ollut minulle hyvin opettavainen ja kasvattava. Olen saanut mahdollisuuden harrastaa ja tehdä vähän työtäkin omalla aikataululla kotoa käsin. Olen ulkoillut paljon koiramme kanssa sekä saanut mahdollisuuden reissata mieheni työmatkoilla mukana monessa eri maassa ja kaupungissa vuoden aikana (tosin hyvin laiskasti olen matkoistamme täällä blogissa kirjoitellut, jotenkin olen epäröinyt kiinnostaisikohan kokemamme muitakin?).
Sen sijaan vuosi 2014 oli elämäni synkin ja sekin näkyy näin jälkikäteen hyvin blogiarkiston luvuista. Nyt osaan ja pystyn palauttamaan sen mieleeni. Postausten määrä romahti. (Tässä vähän syitä synkkyyteen: Äitini sai vakavan aivoverenvuodon alkuvuonna, halvaantui ja jäi sairaalahoitoon ja minä matkustin joka toinen viikonloppu häntä katsomaan Poriin ja pidin seuraa yksin jääneelle isälleni. Olin aika uupunut ja hymy hiipui kasvoiltani. Lopulta äiti kesän lopulla menehtyi ja lensi taivaaseen. Olin surun murtama ja väsynyt, töissä käyminen oli raskasta. Syksyllä jouduin itse pieneen leikkaukseen ja olin joitain viikkoja poissa töissä. Putosin vielä syvemmälle, kun muutamaa päivää ennen joulua minut irtisanottiin rakastamastani työstä).


Takaisin vuoteen 2015, jonka toiseksi viimeistä päivää nyt elämme.
Olen tästä vuodesta kiitollinen, olen löytämässä mielen tasapainon.
Olen tehnyt sitä mitä rakastan.

Alla valokuva työhuoneeni seinästä.
Talteen otettu vanha talvisaappaan nahkarusetti, 
ihailemani Audrey Hepburn ja
minä Villingin kallioilla katsomassa menneeseen ja tulevaan. 
 





Näissä mietteissä ja viimeisen kuvan tunnelmassa viivähtäen jätän hyvästit tälle vuodelle.
Uusi tuleva vuosi on kuin avoin tyhjä kirja.
Olen aiemmin kirjoittanut, että minulla on sellainen tunne, että se tuo eteeni jotain uutta, josta en vielä tarkemmin tiedä - vaistoan vain.
Olen päättänyt ottaa tulevat haasteet ja polulleni tulevat tapahtumat vastaan positiivisella asenteella.

Teethän sinäkin niin?
Yritetään yhdessä!
Mukavia hetkiä vuoden viimeisiin päiviin!

Voi hyvin,
halauksin
Riitta
 

15 kommenttia:

  1. <3 Ihanaa tulevaa uutta vuotta, saa nähdä mitä kaikkea mukavaa se tuo tullessaan <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Hammi, samoin sinulle. Niinpä, uuden vuoden alkaminen on jännittävä juttu.

      Poista
  2. Tuokoon uusi vuosi tullessaan kaikkea mukavaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juuri näin minäkin ajattelen Anni. Kiitos sinulle, kun kirjoitit tänne kommenttisi. Mukavaa vuoden vaihtumisen juhlaa sinulle.

      Poista
  3. Ihanaa tulevaa vuotta sulle <3

    VastaaPoista
  4. Ihanaa uutta vuotta sinullekin Riitta! Vuosi 2016 tuokoon tullessaan uusia kokemuksia ja onnellisia hetkiä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos samoin sinulle Nonna. Vuodesta 2016 tulee ihan super super hyvä. Eikös se ole niin, että se mihin täysillä uskoo ja mitä toivoo, se jopa saattaa toteutua :-) Voi hyvin.

      Poista
  5. HIenosti olet edellisestä kurjasta vuodesta ylös noussut ja saanut ihan pirteän ilmeen ja hymyn koko olemukseesi.
    Aiai, Itä-Villingissä olen lapsena ollut muutamia kesiä. Hieno paikka, upeat eteläkalliot.
    Nupulla on niin tärkeä ilme, että varmasti uusi parka on mieluinen.
    Hyviä vuoden viimeisiä päiviä ja tunteja. Mennään reippaasti ja ennakkoluulottomasti uuteen vuoteen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi miten kauniisti kirjoitit Kristiina. Kiitos tuhannesti ja sydämen pohjasta. Vietin lasteni ja mieheni kanssa Villingissä n kymmenen kesää 1990-2000 luvulla. Silloisella työnantajallani oli siellä tusinan verran mökkejä, joita henkilökunta sai vuokrata. Oi miten onnellisa aikoja ne olivatkaan, kun kilpaa kannettiin vettä kaivosta mökkiin. Huussin tyhjennys ei sen sijaan ollut kovan kilpailun kohde :-) Saaren kalliot jäivät lähtemättömästi meidän kaikkien mieleen ja aina silloin tällöin katselemma nyt jo aikuisten lasteni kanssa siellä otettuja valokuvia. Nykyisin poikani poikkeaa purjeveneellä saaren suojaiseen poukamaan ja lähettää sieltä kännykällä kuvia minulle - ihanaa ! Kiitos samoin sinulle hyvää ja onnellista uutta vuotta.

      Poista
  6. No voi rähmän käpälä tuon flunssan kanssa. Pikaista toipumista, ottakaa rauhallisesti, niin se ei pitkity. Ihanaa, kun flunssasta huolimatta jaksoit kirjoittaa minulle tervehdyksesi. Olet ihana Päivi, kiitos blogi-ystävyydestäsi. Hyvää uutta vuotta sinullekin ja onnea tulevaan.

    VastaaPoista
  7. Osaat iloita ja nauttia, kun on ollut raskaita kokemuksia alakulosta ja uupumuksesta ei ole helppo nousta. Mutta pikku hiljaa. Olen niin iloinen puolestasi, että olet niin valoisa ja voit hyvin.♡
    Kaikkea hyvää alkaneeseen vuoteen. Aina vaan Nuppu on niin söpönen....:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lämmin sydämellinen kiitos sinulle Leena. Näin se on, hiljää hyvä tulee. Kaikkea hyvää myös sinulle alkaneeseen vuoteesi. Kuinka itse voit Leena? Joko itselläsikin alkaa suru jäämään taka-alalle ja muut tunteet pääsevät voimaannuttamaan sinua pikkuhiljaa?
      halauksin Riitta

      Poista
  8. Hello,

    i love your dog.Soooo sweet.greatings send you Conny
    Thank you for visit my blog!!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Thanks Conny. You have just got a lovely small puppy to your family. So sweet. Have a Happy New Year 2016.

      Poista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...