8. marraskuuta 2015

Mikä pinkissä viehättää? / Crochet Pink basket





Viehättääkö sinua pinkki väri?
Minulla on kausia, jolloin haluan saada sisustukseen jotain pinkkiä.
Olen pohtinut onko mieltymykseni vuodenajoista riippuvainen.
Taitaa olla, sillä tykkään siitä erityisesti keväisin ja näin syksyisin.




Vaatetuksessa tämä pirteä väri ei mielestäni pue minua.
Sen sijaan pastellinen vaaleanpunainen kyllä kuuluu garderobiini.

Olen virkannut paljon erilaisia pinkkejä juttuja sisustukseen.
Pinkki miellyttää monen muunkin silmää ja erityisesti se on naisten ja tyttöjen mieleen.
Materiaalina virkkauksissani olen käyttänyt sekä lankaa että trikookudetta.
Valmistunut on vuosien saatossa mm pyöreitä pitsimattoja, pieniä topattuja sydämiä, viirinauhoja, pikkuruisia säilytyskoreja, palloja, tosi isoja säilytyskoreja, tabletteja, kettinkiä jne.

Tässä muutamia linkkejä aiempiin postauksiini:





Tämä kuvissa oleva kori oli tilaustyö.
Korin mitat: halkaisija 30 cm ja korkeus 30 cm (ilman kahvoja).

Toissapäivänä oli kaunis kuulas syyspäivä ja päätin kuvata korin ulkona.
Valitsin paikaksi puutarhamme pation, johon ei sillä hetkellä paistanut aurinko.
(Pation on mieheni tuunannut meille isosta kuormalavasta, jonka hän petsasi.)
Patiolla on vanha vuosia sitten valkoiseksi maalaamani korituoli, jossa usein istuskelen tai sitten sen valloittaa Nuppu -koiramme. Pehmusteena on milloin mitäkin, tällä kertaa sijoitin siihen lampaantaljan.

Te, jotka seuraatte blogiani säännöllisesti,  tiedätte minun kantavan kävelyretkiltä milloin mitäkin mukanani kotiin tai puutarhaan somisteeksi. Toissapäivänä toin mukanani sylillisen kauniisti kuivuneita horsman varsia ja sijoitin ne tähän virkkaamaani koriin.

Nyt, kun tämä kaunis kori on jo lähtenyt tilaajalleen,
siirsin horsmat isoon peltiämpäriin.
Pitääpä saada uusi iso kori itsellekin valmiiksi, jotta saan oksia sisäänkin ;-)

* * * *

Do you like pink?
I love it.
Pink loves white and old wicker.
Pallet in our garden is painted brown.
Have a wonderful autumn.

* * * *

Keywords: pink, crochet basket, pot, autumn, garden, white, love, big basket, decoration




8 kommenttia:

  1. Pinkki on sellainen pirteä väri ja ei se kyllä vaatetuksessa kaikille valitettavasti sovi. Jotkut jopa pitää sitä nuorten värinä, mutta jos pinkkihimo iskee, niin se ei haittaa, mitä muut ajattelee. Sisustuksessa olen joskus vähän pinkahtanut ja parit pyyhkeet hankkinut. Mutta muuten se on minulla ollut kynsissä ja huulissa värinä.
    Suloinen kori ja kivat risut, jotka ulkona kuvatessa ovat kyllä parhaimmillaan:)
    Minulla neulepaita viittä vaille valmis, huoh! Mukavaa isänpäivää!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Samoilla linjoilla ollaan. Olin aiemmin töissä vaatekaupassa ja niinä kausina, jolloin pinkkiä oli paljon vaaterekeissä, olo oli hyvin energinen ja iloinen. Pinkit vaatteet sopivat erityisen hyvin sekä tumma- että vaaleahiuksisille. Mielenkiinnolla odotan kuvia uudesta neuleestasi. Hyvää isäinpäivän iltaa teillekin.

      Poista
  2. Super kaunis kori Riitta! Ja tuo pinkin sävy on ihan täydellinen, sopivana yksityiskohtana sisustuksessa se virkistää kummasti - ainakin juuri naisellista sisustussilmää ;)

    Mukavaa loppusyksyä sinulle! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Mari kommentistasi. Naisellisuus kunniaan 😉 Nähdäänkö Tampereella messuilla?

      Poista
    2. Naisellisuus kunniaan todellakin! :)

      Voi mulla päättyy perjantaipäivällä koulu täällä Tampereella ja koti-ikävä on loppuviikosta aina niin suuri, että kotiin täytyy kiiruhtaa heti kun siihen on mahdollisuus, joten tänä vuonna skippaan messut omalta osaltani. Mutta ihania messuja sinulle kuitenkin!:)

      Poista
    3. Kuulostaa hyvältä ratkaisulta. Nähdään joskus toiste. Antoisaa opiskelua.

      Poista
  3. Siskoni tapaa sanoa, että "ei värillä väliä, kunhan on pinkkiä" :D Joululahjaksi olen virkkaamassa hänen kissalleen pinkkiä koria, inspiksen siihen olen saanut mistäs muualta kuin täältä sinun blogistasi <3 Mutta on tuo sun virkkauskäsiala kyllä kerrassaan ihan omaa luokkaansa! Ja nuo kahvat korissa on jotenkin söpöt :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hih :-) Ihanaa, kun teet itse, hyvä! Kiva, kun olen inspiroinut sinua tarttumaan puuhaan. Kiitos kehuista 💚

      Poista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...