31. toukokuuta 2016

Ihana toukokuu!














Hups, mihin tässä blogissa katosi helmi-, maalis-, huhti- ja miltei toukokuukin?
Eipä ollut tarkoitus pitää blogihiljaisuutta, mutta niin vain pääsi käymään.
Vaivihkaa pääsi syntymään koko Nuppu Home - blogihistorian hiljaisin alkuvuosi.
Viime vuosi olikin historina vilkkain.
Onpa täällä taas kiva olla kirjoittelemassa!

Minulle on kuulkaas tapahtunut niin niin valtaisan paljon upeita asioita, että hiljaisuus täällä blogin puolella syntyi sitä sen kummemmin suunnittelematta.
Toivottavasti ette ole tiputtaneet Nuppu Home -blogia kokonaan pois lukulistoiltanne. 

Ehkä olen kuitenkin jonkinlaisen selityksen velkaa tapahtuneesta tai ainakin minulle kehittyi pakonomainen tarve valottaa tapahtunutta.

Olen tänä vuonna tehnyt kolmea työtä samanaikaisesti. Näinä aikoina sitä voisi kutsua onneksi ja olenkin kaikesta äärettömän kiitollinen! Minulla on vahva tunne, että saan kiittää tilanteesta viime vuotta!! Täytän ensi vuonna 60 ja viime vuosi oli elämäni ensimmäinen vuosi, jolloin en ollut töissä. Olin "The Lady of the House". Ai että se tuntui hyvältä! Nyt ymmärrän, että olin tuon vuoden ansainnut ja se koitui minulle siunaukseksi.

Loppuvuodesta kerroin blogini Ajankohtaista -osiossa kuulumisia elämästääni yleensä. Vuoden vaihteessa aloitin omien käsitöideni lisäksi pienimuotoisen työpanoksen maailmalla laajalti tunnetun terveys- ja hyvinvointialan yrityksen tuotteiden ja palveluiden yksityisenä jälleenmyyjänä ja avasin blogiini Aloe vera -osion. Osion päivittäminen tosin jäi silloin vaiheeseen, mutta suunnitelma muodostui hyvää vauhtia päässäni. Tänä vuonna en juurikaan ole kyennyt käyttämään aikaa siihen muutoin kuin käyttämällä itse ko tuotteita. Kävin aktiivisesti ravintoon ja liikuntaan liittyvissä koulutuksissa ja olin hurjan innoissani. Samalla sain omaan kehooni uudenlaisen otteen ja ruokailutottumukset kahden hengen perheessämme muuttuivat oleellisesti parempaan suuntaan. Asenteeni elämään kokonaisuutena on muuttunut positiivisemmaksi. Kuljin mieli avoinna ja sitten sain käänteentekevän puhelinsoiton.

Minulta kysyttiin olisinko kiinnostunut tulemaan hoitamaan omistajan äitiysloman sijaisuutta yhteen suuresti arvostamaani sisustusalan yritykseen. Kävin läpi useat haastattelut ja tulin valituksi tuohon vastuulliseen tehtävään. Kokopäiväinen työ alkoi helmikuun alussa ja olen äärettömän kiitollinen jokaisesta tähän mennessä eletystä työpäivästä. Työ on määräaikainen ja aika näyttää mitä elämä sitten tuo tullessaan. Tulevalle talvelle minulla on jo haaveita, muttei niistä vielä tämän enempää.

Nuppu Home -käsitöitä olen tilauksesta tehnyt koko alkuvuoden ja koen omien tuotteideni tekemisen rauhoittavana ja rentouttavana pitkien työpäivien jälkeen. Muutamia valokuvia töistäni olen saanut otetuksi, mutta niiden julkaiseminen ja blogipostausten tekstien tuottaminen on jäänyt kaiken muun jalkoihin. 

Lemppariblogejani olen seurannut aktiivisesti koko kevään, kommentoinutkin silloin tällöin. Muutamalta heistä olen saanut kehoituksia kuulumisista kirjoittamiseen ja tässä nyt vastaan huutoon. Kiitos antamastanne energiasta! Erityisen kiitollinen olen blogi-ystävälleni Friidalle http://www.kotikaupunginlaidalla.fi/ , joka tavatessamme osoitti minua sormella ja sanoi "so so nuppunen - ei noin pitkiä taukoja saa blogistaniassa pitää". Lupasin, että siinä vaiheessa, kun hän kirjoittaa hankkimistaan uusista jalkineista, kirjoitan minäkin kuulumisiani. Noh, hän on sen jälkeen julkaissut jo tusinan verran uusiakin ihania juttuja - mutta ainahan minä olen ollut hieman hidas liikkeissäni.

Minulla on siis kaikki hyvin! Toivottavasti teilläkin rakkaat lukijani.
Olen kiitollinen viihtyisästä kodista ja puutarhasta, rakkaasta puolisostani, ihanista onnellisista aikuisista lapsistamme ja pyyteetöntä rakkauttaan jakavasta Nuppu hauvelistamme sekä reippaasta rakkaasta isästäni, joka on selvinnyt hienosti suurimman surunsa yli äitini siirtyessä Sateenkaaren toiselle puolelle tasan kaksi vuotta sitten.
Olette rakkaita!

Olen toukokuun tyttö, joten toukokuussa jos missään on syytä aktivoitua.
Kesä on alkamassa ja luonto on koko kuukauden näyttänyt parhaita puoliaan, joten tästä on hyvä jatkaa Nuppu Home -blogin aktiivista elämää :-)

Julkaisen seuraavia postauksia kevään aikana valmistuineista ja nyt tekeillä olevista käsitöistäni, sekä todennäköisesti vähän myös puutarha- , matkailu- ja sisustusjuttuja, joita on "kadonneiden kuukausien" aikana tapahtunut.

Kiitos, kun jaksoit lukea vuodatukseni loppuun!
Toivottavasti jäät seuraani myös jatkossa.

Jestas sentään, meinasin unohtaa kertoa, että postauksen kuvat nappasin kännykän kameralla viikon takaisella käynnilläni aina yhtä ihanassa Naantalissa!
Leikin niiden kanssa ekaa kertaa Photo Shopin filtereillä (Poster Edges).

Voi hyvin,
terkuin Riitta











8 kommenttia:

  1. Kiva, kun olet täällä taas ja kiva lukea kuulumisiasi! Hyvältä kuulostaa :)

    Terkuin, Mira
    Prinsessajuttu -blogista

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Mira! Ihanaa, kun just sinä kävit ekana jättämässä kommentin, arvostan sitä suuresti! Epäröin ensin avoimuuttani, mutta nyt tiedän tehneeni oikein. Nyt myös muistan miten palkitsevalta tuntuukaan, kun saa ja voi jättää kommentteja. Ihanaa kohta alkavaa kesäkuuta sinulle ja perheellesi.

      Poista
  2. Ihana postaus, olet kyllä niin elämänmyönteinen ja positiivinen, sen aistii ihan rivien välistäkin. Ei siis ihme, että sinulle tapahtuu mukavia juttuja <3
    Naantalia paremmin tuntematta luulin, että olet ollut matkoilla jossain eteläisessä Euroopassa :D

    Ihanaa kesän alkua ja kiva, kun palasit! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ellis sinä sielunsisko ja elämänmyönteisyyden perikuva! En tule ikinä unohtamaan ensimmäistä kasvokkain kohtaamistamme Tampereen käsityömessuilla viime vuonna!💚💚
      Just samanlainen mielikuva minullekin kuvista ja siellä käynnistä syntyi. Että miten voi olla todellista, että tällaista kauneutta ja tunnelmaa löytyy meiltä iteltä. Aina sitä vaan haikailee lähemmäs Välimerta ja ihan turhaan!

      Kiitos samoin sinulle mieleenpainuvaa kesää 2016.

      Poista
  3. Ehdinkin jo ihmetellä minne olet kadonnut! Naantali on niin ihana kesäkaupunki, sinne olisi kiva piipahtaa pitkän tauon jälkeen. Mukavaa kesää sinulle Riitta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lämmin kiitos Anni sinulle, kun jaksoit lukea miltei novellin mittaisen tarinani loppuun. Kommenttisi myös ilahduttaa ja palkitsee ja motivoi! Kiitos siitäkin. Samoin kivaa kesää sinulle myös!

      Poista
  4. Olipas kiva lukea kuulumisiasi! Hienoa, että voit hyvin ja elämä on tasapainossa! Kaikkea hyvää tulevaan hellekesään! On se hassua, miten elämä vie ja kantaa...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Nonna kommentistasi. Kiitos samoin sinulle ja hellekesähän tästä on ilmiselvästi tulossakin. Tällä kertaa siitä nautitaan pääsääntöisesti töissä, sillä lomaa minulla on tänä kesänä vain kaksi viikkoa, mutta eipä haitanne sitten yhtikäsmittään. Niin se on, elämä on ihanaa! Voi hyvin, terkuin Riitta

      Poista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...